עיריית בית שמש חתמה על היתר עסקה למהדרין

    אבי יעקב No Comments on עיריית בית שמש חתמה על היתר עסקה למהדרין
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנגנון "היתר עסקא", שפותח ושוכלל במשך הדורות, הציל את עם ישראל מאיסור ריבית שהוא כידוע איסור דאורייתא. אלא שבעשרות השנים האחרונות עם התפתחות המערכת הפיננסית ומעבר מתשלום במזומנים לתשלום בהמחאות ובאשראי מחד, ומאידך עקב פסיקות שונות של מערכת המשפט שהציגה את היתר היסקה כ"מסמך דתי" ותו לא. היתר העסקה הישן כבר ממש לא עוזר להינצל מאיסור ריבית.

    בעקבות פסקי גדולי הדור בעשור האחרון ש'היתר העיסקה' הישן אינו עוזר להינצל מאיסור ריבית, הצהירו רובא דרובא של מנהלי הבנקים בישראל וראשיהם, שהם רואים בהיתר עיסקא מסמך מחייב בכל דיון משפטי. ונחתם עימהם הסכם 'היתר עיסקה' מפורט ומעודכן העונה על הבעיות שהתעוררו לאחרונה.

    עם כניסתו של דירנפלד כממונה תיק הכספים של עיריית בית שמש, אשר נוכח לראות כי העירייה אכן חתמה לפני כ-7 שנים על היתר עיסקה, אבל לא על זה המעודכן. הזמין דירנפלד את הרב פנחס וינד מח"ס 'ברית פנחס' אשר מוכר היום כ'המומחה' לעניין ריבית בעולם היהודי. לערוך לעירייה ולמוסדותיה היתר עיסקה עדכני למהדרין בכדי שקברניטי העירייה ותושבי העירייה לא יעברו על חשש איסור ריבית ח"ו.

    השבוע התכנסו בלשכת ראש העיר משה אבוטבול, הרב שמעון ביטון שליט"א רב העיר בית שמש, מרדכי דירנפלד ממונה הכספים, ישעיהו ארנרייך יו"ר 'מי שמש', יהודה מדיזדה יו"ר המועצה הדתית, מר מתי חותה מנכ"ל העיריה, מר אריה ברדוגו גזבר העירייה, עו"ד מיקי גסטוירט היועצ"מ, מר חיים הרוש מנכ"ל החברה הכלכלית, ואורח הכבוד הרב פנחס וינד שליט"א אשר הכין את ההסכם המפורט. את הקניין ערך רב העיר הרב שמעון ביטון שליט"א.

    ראש העיר משה אבוטבול הנחה את כל הגורמים הרלוונטיים, ליישם את ההחלטה ולהכניס סעיף מתאים בכל חוזה ומסמך משפטי של עיריית בית שמש.

    דירנפלד מציין כי בסיכום הישיבה הוחלט כי החל מהיום כל תנועה כספית היו בכפוף להיתר עיסקה המעודכן. ובכל הסכם עירוני ייכתב בפירוש שההסכם בכפוף להיתר עיסקה הנ"ל. הן בעיריית בית שמש והן בחברות הבת שלה: מי שמש, המועצה הדתית, והחברה הכלכלית'.

    מי שמש ארנרייך ביטון אבוטבול

    המועצה הדתית אבוטבול וינד בית שמש

    תמונה ראשית



    0 תגובות